Urusan pengiklanan, sms 014-3233287 @ mel-e ibnuamir@yahoo.com, subjek: Iklan Karya Fansuri
Latest News

Tragedi Oktober

Sunday, October 05, 2014 , Posted by nota untuk Syiah at 2:47 PM

6 Muharram, 1436 | 30 Oktober, 2014

Pagi dinihari, 'tadarus' Buffy the Vampire Slayer. Saya belum temui, apa-apa yang menarik mengenainya. 

http://putlocker.is/watch-buffy-the-vampire-slayer-online-free-putlocker.html

http://www.youtube.com/watch?v=fN9pabvmnBs

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

5 Muharram, 1436 | 29 Oktober, 2014

Saya menelaah pidato Anwar Ibrahim. Saya terjumpa buku yang disebut lewat ucapannya ~~ Excellence Without a Soul: Does Liberal Education Have a Future? (Harry Lewis). Ia bagus ditelaah pada era-era revolusi!

Baguslah juga bila siswa itu mengacah Anwar Ibrahim agar terus pidato di dalam DTC, semalam. Sekurang-kurangnya, saya dapat berkenalan dengan buku Harry Lewis itu. 

Di dalam Amazon.com, ada ulasan buku seperti berikut:- 

"America's great research universities are the envy of the world and none more so than Harvard. Never before has the competition for excellence been fiercer. But while striving to be unsurpassed in the quality of its faculty and students, Universities have forgotten that the fundamental purpose of undergraduate education is to turn young people into adults who will take responsibility for society. 

"In Excellence Without a Soul, Harry Lewis, a Harvard professor for more than thirty years and Dean of Harvard College for eight, draws from his experience to explain how our great universities have abandoned their mission. Harvard is unique; it is the richest, oldest, most powerful university in America, and so it has set many standards, for better or worse. 

"Lewis evaluates the failures of this grand institution from the hot button issue of grade inflation to the recent controversy over Harvard's handling of date rape cases and makes an impassioned argument for change. The loss of purpose in America's great colleges is not inconsequential. Harvard, Yale, Stanford; these places drive American education, on which so much of our future depends. It is time to ask whether they are doing the job we want them to do." 

Saya akan cuba telaah dan teliti lagi isi kandungan buku ini insya-Allah Ta'ala selepas ini... 

Malam ini, terjumpa temu bual bersama Bellamy Young (Scandal, TV2). Beliau rupa-rupanya masih 'single'. Dalam wawancara itu, beliau kelihatan sedikit gedik. Biasalah tu... 



Namun...yang paling menarik adalah - apabila hadir satu dialog yang meminta Bellamy selaku First Lady agar tidak menonjol dirinya di depan wartawan dan pengamal media. Ketua Turus Rumah Putih menasihatkan... 

"Jangan bercakap di depan wartawan tentang masalah pendidikan dan masalah kemiskinan," begitu tegas pesanan wasiat Ketua Turus Rumah Putih di benua Washington D. C. itu kepada Wanita Pertama. 

Hello! Madrasah 'Permata' Kak Rose kita macam mana pula halnya? 

Malam. Tidak hadir ke Halaqah Telawi walaupun awalnya bercadang hendak ke benua Bangsar. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 Muharram, 1436 | 28 Oktober, 2014

Anwar di Putrajaya pagi ini. Sementara itu, rumah Makcik Wahidah mula robohkan dengan jentolak dengan kejamnya. Mereka ambil kesempatan pabila wartawan, umat dan rakyat disibukkan lagi dengan isu Anwar. 

Malam. Terima laporan Arif, bahawa pertuduhan kes itu akan ditunda. 

"Kata pemimpin Pas, Anwar tidak akan dipenjarakan," berkata Arif. Sejauh mana kebenaran kata-kata pimpinan parti itu, saya belum tahu lagi. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

10 Zulhijjah, 1435 | 5 Oktober, 2014

Hari raya Aidil Adha. Tiba-tiba, saya terkenang kisah penindasan...

Ada satu kisah pedih di jiwa. Ia cerita sedih yang belum mahu luput daripada ingatan. Kisah seorang budak perempuan yang gempal. 

Dia bunuh dirinya sendiri... lantaran tak tertahan hatinya mendengar ejekan teman-teman berhubung kecacatan tubuhnya yang gempal. 

Yang terkini, kisah yang memilukan terkait dengan seorang pelajar miskin. Kotak penselnya disorok di tempat tinggi oleh teman persekolahannya. Dia terpaksa bersusah payah untuk mengambilnya. 

Kemudian... dia terjatuh lalu menemui ajalnya dengan tangannya masih tergenggam erat kotak pensel tersebut. Dia adalah pelajar miskin yang setiap hari dibelanja makan oleh gurunya di kantin sekolah. 

Penderitaannya ditamatkan oleh penindasan orang-orang di sekelilingnya! 

Di India, tidak lama dahulu, seorang gadis diperkosa lalu ibunya meluru keluar lalu memukul-mukul anak gadisnya yang telah lemah tak berdaya akibat pemerkosaan oleh kapitalis kampung itu. 

Sambil memukul-mukul anak gadisnya yang tidak bersalah itu ibu tua yang tidak berdaya itu berkata, "Kenapa kau dilahirkan ke dunia ini...lebih baik kamu mati sahaja..." kata ibu malang itu dalam esak-esak tangisnya yang entah bila akan berhenti. 


Di benua Amerika Syarikat, pelakon Ben Affleck itu ditindas dan ditindih pendapatnya dek gabungan ahli-ahli pemikir, pengamal media yang tak bertanggungjawab tatkala menyelar Islam dan Muslimin. 

Ini semua gegara pergerakan ISIS, IS yang Barat sendiri ciptakan, bertujuan mengeruhkan kejernihan wajah-wajah Islam yang asalnya bersih daripada kotoran noda-noda dan dosa manusia. 




Hari ini...kita berhadapan dengan kumpulan insan Umno Apco yang menceroboh daerah kehormatan perempuan yang tak sehaluan dengan cita-cita dan 'perjuangan' (jika perjuangan masih ada) mereka.

Apa pun, teruskanlah perjuangan. Dan, menyalalah terus dengan sinaran garang api perjuangan kaum wanita... 

Currently have 1 comments:

  1. Unknown says:

    This way my partner Wesley Virgin's autobiography begins with this shocking and controversial video.

    Wesley was in the military-and shortly after leaving-he revealed hidden, "mind control" tactics that the CIA and others used to get anything they want.

    These are the EXACT same methods tons of famous people (notably those who "became famous out of nowhere") and top business people used to become wealthy and successful.

    You've heard that you use only 10% of your brain.

    Mostly, that's because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

    Maybe that expression has even occurred IN YOUR very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years back, while driving an unlicensed, beat-up garbage bucket of a car without a license and with $3.20 in his pocket.

    "I'm absolutely frustrated with living check to check! When will I finally make it?"

    You've taken part in those thoughts, ain't it right?

    Your success story is going to happen. You need to start believing in YOURSELF.

    Watch Wesley Virgin's Video Now!