Urusan pengiklanan, sms 014-3233287 @ mel-e ibnuamir@yahoo.com, subjek: Iklan Karya Fansuri
Latest News

9 Rejab / 2 Julai (Khamis)

Thursday, July 02, 2009 , Posted by nota untuk Syiah at 6:34 AM

- Aku lihat mel-e Amy di Bangsar yang amat menggembirakan ...
- Yong call - kawasan Upsi itu bagaikan
- Nazmi call
- Don Shy sms ..
- Don F sms, mungkinkah ini kesan daripada doanya yang dimakbulkan Tuhan semalam?
- Nur Azhari bercerita mengenai penghalauan ARMA di ...
- Dr Alinor sms, adakah nak datang ke Kajang malam ini, kisah Champa dengan Kelantan.
- Don F selesai urusan di Bangsar, kami menunggu Don Shy di SPKB.

PM dan Syeikh Mahmud al-Majzub part 1


PM dan Syeikh Mahmud al-Majzub part 2



Pertemuan antara Pak Lah dan Anwar Ibrahim melalui perantara Syeikh Mahmud al-Majzub di Madrasah Nurul Iman Hulu Langat untuk keamanan Malaysia.

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi turut makan tengah hari bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di madrasah Nurul Iman yang diasaskan oleh seorang tokoh agama Syeikh Mahmud al-Majzub.

Majlis yang turut dihadiri beberapa ulama luar negara itu bersempena sambutan Maulud Rasul.

Isteri Anwar dan Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mengiringi suaminya ke majlis yang dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Laskar Pelangi part 3


Thursday, July 02, 2009
TERKINI : Keputusan Menghalau Pelajar Malam Ini

Dewan yang akan bergegar malam ini!!!

Ramai wartawan dijangka akan memenuhi perkarangan dewan bagi membuat liputan.


KEPUTUSAN MENGHALAU MAHASISWA YANG MENETAP DI ASRAMA RUMAH MELAYU ABBASIAH (ARMA) AKAN DIKETAHUI PADA MALAM INI.

SEBAGAI PENGHUNI ARMA, KITA MENYERU MAHASISWA KITA UNTUK BERTANYAKAN SOALAN KEPADA PIHAK YANG BERTANGGUNGJAWAB SEHINGGA MEREKA TERDUDUK DAN TERDIAM UNTUK BERCAKAP!!!

KITA JUGA MENGANDAIKAN BAHAWA SEKIRANYA JAWAPAN BERPIHAK KEPADA "KELUAR", SATU BANTAHAN AKAN DILAKUKAN DALAM MASA TERDEKAT.

INGATKAH PIHAK KERAJAAN BAHAWA KITA PERNAH MEMBALING TONG GAS DARIPADA TINGKAT ATAS BANGUNAN ASRAMA TERSEBUT SEMATA-MATA MEMPROTES TINDAKAN TERSEBUT?- Sejarah PMRAM 1998


at 6:29 AM 2 komentar Links to this post

ARMA : Sejarah PMRAM Tidak Pernah Padam

ARTIKEL KHAS

KESIBUKAN isu yang dipolitikkan oleh pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah ini, saya mengesyorkan kepada PMRAM untuk tidak melupakan hak dan sejarah PMRAM terhadap ARMA.

Baca Lagi Tentang ARMA di sini

Sekiranya mahasiswa kita di ARMA dihalau, saya akan memohon tindakan-tindakan berikut :

1. Demonstrasi besar-besaran di hadapan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK) selepas diperkenankan oleh pihak keselamatan Mesir. (PMRAM berpengalaman mengadakan tunjuk perasaan. Kita yakin polis lebih mempercayai mahasiswa. Kali terakhir kita mengadakan demonstrasi pada Mac 2005 di Asrama Pelajar Selangor)

2. Mengarahkan satu kenyataan akhbar dibuat oleh mana-mana persatuan dalam masa terdekat.

3. Mengesyorkan Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah ditutup sebagaimana mudahnya mereka menutup pejabat Jabatan Penuntut Malaysia Iskandariah.

4. Memastikan perkara ini dibawa ke peringkat Pejabat Tanah Kerajaan Mesir bagi menyelesaikan isu tanah ARMA tersebut dibincangkan oleh mahkamah.



at 12:50 AM 0 komentar Links to this post

Wednesday, July 01, 2009
ARMA : Pelajar Miskin Dihalau


Pelajar Agama Di Anak Tirikan Oleh Kerajaan Malaysia
Syafiq Zulakifli

SELEPAS puas menghalau PMRAM daripada tinggal di dalam bangunan Asrama Rumah Melayu Abbasiah (ARMA) di Kaherah pada tahun 1994, lima belas tahun selepas itu (tahun 2009) penduduk ARMA akan dihalau ke semuanya. Ini berikutan kes kejadian sebuah bilik di aras 5 yang terbakar, 18 Jun yang lalu.

Arahan ini telah dikeluarkan oleh pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) kepada para penghuni ARMA.

Saya menulis artikel ini atas dasar belas ihsan kepada golongan agamawan (mahasiswa pengajian Islam) yang tidak mampu menyara kos tinggal di rumah sewa. Penghuni bangunan tersebut hanya perlu membayar LE48 untuk tinggal di bangunan tersebut. Berbeza dengan kos menetap di rumah sewa yang jauh lebih tinggi. Harga rumah sewa terkini di Kaherah (LE 1,000-1,500)

Tindakan bijak menghalau

Selepas berlaku kebakaran di bangunan tersebut pada 18 Jun yang lalu, tindakan bijak pihak yang tidak bertanggungjawab ini telah dilakukan dengan membawa alasan bahawa 'mereka ingin mengislah bangunan' tersebut. (islah adalah memperbaharui atau memperbetulkan)

Alasan ini juga digunakan kepada PMRAM semasa ingin menghalau PMRAM menghuni di bangunan tersebut pada tahun 1994 yang lalu.

Oleh itu, kita sememangnya mengesyaki unsur tidak bertanggungjawab ini dilakukan kepada sebahagian besar mahasiswa pengajian Islam yang menghuni di dalam bangunan tersebut.

Alasan mereka mudah. Mahasiswa di dalam bangunan tersebut ramai yang pro pada PMRAM. Oleh yang demikian, tindakan tersebut dilakukan dengan alasan, selepas proses 'halau' dilakukan kepada semua mahasiswa dan proses memperbaiki bangunan tersebut, pihak pentadbir bangunan tersebut akan memilih mahasiswa tajaan sahaja yang menetap di bangunan tersebut.

Ini bermakna mahasiswa JPA dan MARA (confirm mahasiswa perubatan sahaja) yang akan layak duduk di dalam bangunan tersebut. Bagi mereka, golongan yang mempunyai biasiswa sahaja yang berkemampuan membeli makanan di kantin ARMA sedang mahasiswa pengajian Islam yang tidak punya biasiswa dikeluarkan dan dipaksa tinggal di kawasan luar.

Di antara alasan lain yang diberikan juga adalah mahasiswa dan penghuni yang menetap di bangunan tersebut tidak menghadiri program yang dianjurkan oleh kedutaan dan jabatan penuntut ketika kehadiran wakil-wakil daripada kementerian di Dewan Besar ARMA.

Oleh yang demikian, pihak yang tidak bertanggungjawab ini sudah memikirkan bahawa kedatangan mahasiswa JPA dan MARA bakal memberikan keselesaan kepada mereka dan pastinya mereka akan 'mentarbiah' dengan mudah mahasiswa ciptaan mereka sendiri di bangunan tersebut nanti.

Saya mengesyorkan persatuan-persatuan mahasiswa di bumi Mesir memprotes tindakan pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah ini demi memastikan pelajar miskin yang tidak berkemampuan ini akan terbela daripada sudut ekonomi dan pengajian mereka.

Saya juga memohon agar satu memorandum di hantar ke Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dan surat bertulis kepada Menteri Pengajian Tinggi Malaysia untuk memohon agar tindakan kurang bijak ini tidak dilakukan.

Difahamkan bahawa satu sidang akan diadakan bersama semua penghuni dalam masa yang terdekat.

Saya akan membuat liputan selepas maklumat dikumpul.

===========================

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=14273758&ch=4226714&src=news (U.S. begins Taliban offensive)

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=14268288&ch=4226714&src=news (Major military operation starts in Afghanistan) --- Thousands of U.S. Marines and hundreds of Afghan troops moved into Taliban-infested villages of southern Afghanistan Thursday in the first major operation under President Barack Obama's strategy to stabilize the country. (July 1)

http://news.yahoo.com/s/ap/20090702/ap_on_re_as/as_afghan_us_soldier_captured (MALAYSIAN ONLINE)
http://news.yahoo.com/s/ap/20090702/ap_on_re_as/as_afghanistan
http://new.music.yahoo.com/michael-jackson/news/dea-joins-michael-jackson-death-probe--61990644




http://www.youtube.com/results?search_query=syeikh+mahmud+al-majzub&search_type=&aq=f

Sila lihat Youtube - syeikh mahmud al-majzub

Daripada
Ustaz Mohamad Shahir Abdul Samad
Singapura
H/p : 02-9112 9094



salaam,

harap sdr dapat hadhir mesyuarat asasi esok

3 julai 2009 (jumaat)
3:30 petang
bilek mesyuarat kejuruteraan kimia, fakulti kejuruteraan, ukm

sekian, wasalaam.

aqil

Currently have 0 comments: