Urusan pengiklanan, sms 014-3233287 @ mel-e ibnuamir@yahoo.com, subjek: Iklan Karya Fansuri
Latest News

Sumpah Penyair Samarinda - (2)

Sunday, December 16, 2007 , Posted by nota untuk Syiah at 10:19 AM

cariprepaid.net

Catitan ringkas - Serambi Mekah 'tsunami'?

Ketika menulis ini, saya sedang berada di rumah (Pendang, Kedah). Semalam, (tarikh/masa) tangan saya 'gatal' sms kepada Dato' Paduka Husam Musa tentang banjir besar di Serambi Mekah. Akhirnya, dia call. Saya mula gelabah, gabra - tidak tahu bagaimana harus mulakan cerita ini.

Akhirnya, setelah dikumpulkan keyakinan, maka saya berceritalah apa sahaja yang terlintas di fikiran. Syukur, dia mampu mendengar dengan baik. Maksud saya, tanpa bantahan lisan. (Hati orang membantah kita tidak tahu)

Dia nampak berminat apabila saya menerangkan hal kewujudan rekahan di dasar bumi negeri Kelantan. Air daratan melimpah masuk dalam rekahan itu, dan ia akan melompat keluar semula apabila rekahan itu bertaut.

Dato' Husam, pak cik dan makcik dah berbual melalui telefon bimbit dan saya pun tidaklah tahu apakah kesudahannya.

Saya perlu pulang sebelum Krismas, sebelum bencana berlaku dan sebelum PELANGI mula menunjukkan wajahnya di langit. Wallahu 'alam ... 12:48 a.m, 19 Disember.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ini puisi terbaru, yang tersiar di Berita Minggu pada 16 Disember lalu...(ulasan akan datang)

Currently have 0 comments: